неделя, 25 ноември 2012 г.

Нещо за подслаждане по време на пости

По традиция и през този уикенд почти не се отделих от печката, въпреки неразположението си. Болна, не болна, народът вкъщи трябва да е нахранен, а филиите с лютеница са временна алтернатива. 
Днес ще ви представя два постни десерта. Първият не е нищо особено, просто нов прочит на класическата бисквитена торта, но резултатът ме изненада много приятно. Второто ми предложение са едни овесени бисквитки, по които въздишам, откакто Ани ги сподели във форума. Разбира се, наложи ми се да пипна тук-там продуктите, за да мога и аз да хапна. Те пък станаха толкова вкусни, че дори прекалих с количеството (blush). И така, рецептите:

Постна бисквитена торта:

Продуктите:
1 голям пакет обикновени бисквити на "Победа"
1 ч.ч. кафява захар
400мл. кокосова сметана
500мл. вода
1 пакетче нишесте "Портокал"
3-4 капка есенция "Ром"
1 компот от ананас
захаросани портокалови корички, коктейлни череши и кокосови стърготини за декорация


Кокосовата сметана се разрежда с 400мл. вода и се слага да заври със захарта. Нишестето се размива с останалите 100мл. вода и се изсипва във врящата сметана. Кремът се вари още 4-5 минути при непрекъснато разбъркване до желаната гъстота. Добавя се ромовата есенция.
Формата, в която ще се подрежда тортата, се облива със студена вода. Бисквитите се потапят в сока от компота и се редят ред крем, ред бисквити, парченца ананас, пак крем и бисквити, и така, докато свършат продуктите. Завършва се с бисквити, ако тортата ще се обръща след това.
Тортата престоява в хладилник няколко часа, формата се потапя за секунди в гореща вода и се обръща върху подходящ поднос. Украсата е по желание, аз импровизирах с наличностите в хладилника.
Да споделя, че съпругът ми, за когото всичко постно и здравословно е далеч от разбирането му за вкусно /освен ако не е гарнитура към пържола/, беше очарован от тортата. Получи се много свежа комбинация портокал - ром - кокос - ананас, със страхотен аромат и препратка към палми, море и пина колада ;)
Дори аз, която съм скарана с нишестетата и бисквитените торти още от детската градина, изядох две парчета с огромно удоволствие и си помечтах за плажни коктейли. Сигурна съм, че и вие няма да съжалявате, ако се доверите на рецептата!


Постни овесени бисквитки


Доста често, когато някоя рецепта ме впечатли, не си намирам място, докато не я направя. Такъв е случаят и с тези овесени бисквитки. В момента, в който ги видях в темата "Ти какво сготви? Снимай, покажи!", бях сигурна, че ще им дойде редът и в моята кухня. Спираше ме единствено наличието на прясно мляко в тестото, но пък и на него му се намират заместители.
Това е оригиналната рецепта на Ани, а аз ще споделя своя вариант.

Продукти за около 40 броя:

160 гр. овесени ядки
2 ябълки
1 ч.ч. натрошени орехи
1 ч.ч. фурми без костилка и нарязани на малки кубчета
5 с.л. мед
2 с.л. портокалов сок
настърганата кора от 1 портокал
1/2 ч.л. канела
ванилия
1/2 ч.л. бакпулвер
2 с.л. кокосови стърготини


Всъщност, промените по рецептата не са чак толкова много. Просто нямах стафиди и ги замених с фурми. Съответно намалих малко количеството на меда, защото фурмите са доста сладки и вместо прясно мляко използвах сока от портокала, чиято кора настъргах .
Ани е описала начина на приготвяне доста добре и няма да го преразказвам, спазих нейните инструкции. При мен се получиха около 40 броя бисквитки. 
Определено не съжалявам, че опитах рецептата. Резултатът е страхотен, сладките са изключително ароматни и невероятно вкусни. Със сигурност това е рецепта, която си заслужава да се опита!
Ани, благодаря от сърце за споделената рецепта! Сладките са перфектната компания за следобедното кафе!


2 коментара:

  1. Дилянче,по-вкусно от бисквитена торта може да бъде само бисквитена торта с плодове,което за мен е един от най-лесните и едновременно с това омайващо вкусни десерти!Прекрасна тортичка си направила,с харесван и от мен плод,а добавеното кокосово млако е много подходящ щрих към рецептата,определено ми хареса много!И е красива!И бисквитка ще схрускам с удоволствие!
    А сега лека нощ и хубава сряда!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много благодаря, Роси! Аз не съм голям фен на бисквитените торти, но тази определено успя да ме грабне :)

      Изтриване