сряда, 21 ноември 2012 г.

Сьомга в кокосово мляко и честит празник на прекрасното ми семейство!



Днес е Денят на християнското семейство. Честит празник на всички вас, приятели, бъдете много щастливи със своите семейства!
За мен този празник е съкровен и специален. Това е денят, в който благодаря за шанса и късмета да създам истинско и прекрасно семейство. Както и да изразя своята признателност, че самата аз съм израснала в такова.
Напоследък, покрай всички трудности, които ни се струпаха, имах възможност да поразсъждавам, че семейството предполага проблеми, но и опора; тревоги, но и усмивки; отговорности, но и разтуха; напрежение, но и уют. И някакси всички тези противоречащи си характеристики, изпълват със смисъл и със завършеност понятието "семейственост".
 И в този толкова специален ден аз ще ви предложа една съвсем семпла, но и богата на вкусове рецепта, с която реших да почета празничната трапеза у дома. Както всички знаем, на този празник се приготвя рибно ястие.
В нашето семейство консумацията на тази толкова коментирана и популярна риба се изчерпва единствено с пушения ѝ вариант, който всички обожаваме. Прясна сьомга приготвих веднъж на фурна и веднъж на тиган, но не бяхме кой знае колко впечатлени и така и не ѝ отредих място сред предпочитаните ни ястия.
Днес реших да направя още един опит по няколко причини. Първо - синът ми отдавна ме агитира да приготвя сьомга; второ - искаше ми се да избягам от традиционните за нашата банда рибни ястия и трето - сьомгата беше най- интересното сред асортимента на магазина, от който пазарувах. Та, смело грабнах четири котлета сьомга и се замислих по каква рецепта да ги приготвя.
Още от форумите на АБВ, в които се подвизавах преди десетина години, съм запомнила коментарите, че за риба на скара или фурна е подходяща марината от прясно мляко, черен пипер и подправки на вкус. Така, идеята за моята сьомга започна да се избистря. Прясното мляко не беше удачен избор предвид постите, но пък винаги ми се намира консерва кокосово мляко. И решението беше взето.
 
Продуктите за 4 порции:
4 котлета от сьомга /около 1 кг. общо/
1 консерва кокосово мляко
черен пипер
розмарин
сол
олио или зехтин
 
Гарнитурата:
микс от замразени зеленчуци, сварени на пара.
 
 
 
Котлетите се мариноват в млякото, черния пипер и розмарина поне за час. Подсушават се с кухненска хартия и се намазват с олио или зехтин. Пекат се на силно загрят грил- тиган за по около 3-4 минути от всяка страна, като по време на печенето се подправят със смляна морска сол. /Специално порцията на снимката е малко по-препечена, тъй като аз я предпочитам така. Порциите на останалите бяха малко по - бледолики :)/
Приготвена по този начин, сьомгата стана сочна, ароматна и с деликатен вкус. А начинът на приготвяне е толкова семпъл, бърз и лесен.  Единодушно заключихме, че несправедливо сме подценявали досега прясната сьомга и тази несправедливост трябва да бъде поправена.
Определено ще експериментирам в тази посока :)
Лека вечер и прекрасен празник на всички!
 
 

Няма коментари:

Публикуване на коментар