събота, 26 май 2012 г.

Миди "Фюжън и класика"


Има рецепти, в които се влюбваш от пръв поглед. Рецепти, които ухажват въображението ти, предизвикват сетивата ти и вълнуват ума ти, докато не се предадеш на изкушението. През изминалата седмица тази рецепта на Мариянчето от "Фюжън и Класически рецепти" беше моето изкушение. Десетки пъти отварях блога да се насладя на снимките и описанието ѝ, да се опитам да усетя удоволствието от съчетанието на продуктите, и днес се предадох. Все пак, както е казал един мъдър човек като Оскар Уайлд - The only way to get rid of temptation is to yield to it...I can resist everything but temptation ( както е видно и от заглавието на блога ми).
   Изтормозих мъжа ми да търси пресни миди в събота в 6 следобед - мисия почти невъзможна, но той се справи :) Останалите продукти вече бях набавила в движение.
Срещнах единствено едно мъничко затруднение. Бирата никак не е съвместима с режима ми на хранене. Така че си позволих лека импровизация по отношение на продуктите - включих в действие любимото си бяло вино. Да, знам, колежките по режим веднага ще възразят, че и то е недопустимо, но се надявам едно миниатюрно прегрешение да не провали досегашните ми усилия. Педантично спазващите диетата могат да заменят алкохола с вода, но не гарантирам за резултата.
И така, моите продукти:
1,5кг. миди
2 стръка зелен лук
1 стрък пресен чесън
1 червена чушка
2 с.л. доматено пюре /имах отворено в хладилника домашно доматено пюре и замених пресния домат/
1/2 люта чушка /като любителка на пикантните храни, смело заявявам, че можех да сложа цяла чушка за още по-богат вкус/
1 връзка пресен девисил
200мл. бяло сухо вино
3 с.л. зехтин
сол
Измих мидите в 2-3 води. Нарязах всички зеленчуци и подправки на ситно, задуших ги  в зехтина, добавих доматеното пюре, мидите, виното и солта, и оставих на котлона около десетина минути, докато се отворят всички миди. Разбърках 2-3 пъти, за да се овкусят равномерно.
Това е не просто рецепта за приготвяне на миди, това е РЕЦЕПТАТА. Такова пиршество бедната ми страдаща диетуваща душа скоро не беше си устройвала. Шегувам се, разбира се! Нито е страдаща, нито бедна душата ми, даже напоследък е доста по-обгрижвана, отколкото при нормалния ми начин на хранене. Но останалото не е шега - рецептата е превъзходна! И, ако трябваше да я опиша само с една дума /понеже, както винаги, съм многословна/, то тази дума щеше да е съвършена.
Благодаря ти, Мариянче, че ме провокира и изкуши да опитам невероятната ти рецепта!

4 коментара:

  1. Дилянче, разби ме! Вдъхновяваща си, бих си приготвила мидите отново на мига:)
    Много се радвам, че споделяме любими ястия, благодаря ти за милите думи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не, аз ти благодаря! Наистина невероятно удоволствие ми достави рецептата! Страхотна е!

      Изтриване
  2. ДИЛЯНЧЕ,с МАРИЯНКА сте комбина страшна:)
    Много хубава рецепта браво на вас!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Зиче! Заслугата е изцяло на Мариянка! Все още съм в еуфория от рецептата! Задължително ще я направя и с бира, когато ми е позволено. Изключително сполучливо съчетание на вкусове :)

      Изтриване