събота, 12 май 2012 г.

Постни гофрети с мляко от орехи




   Това е любимата ми рецепта за гофрети. Когато преди няколко години си купих уреда за гофрети, го "сефтосах" с нея и тя така си и остана най-често приготвяната от мен. За съжаление тази толкова сполучлива рецепта не е съвместима с режима на хранене, който спазвам в момента, така че реших да експериментирам малко по отношение на продуктите.

    Да започнем с  млякото от орехи:
   Винаги ми е било трудно да намеря заместител на млякото по време на пости. Никога, обаче, не ми беше хрумвало да си направя  мляко от ядки. Идеята ми беше подсказана от една дискусия на тема здравословно хранене, а начина на приготвяне открих тук. Спрях се на орехови ядки, тъй като винаги ми се намират у дома. Няма да преразказвам технологията на приготвяне, само ще споделя, че накиснах ядките снощи около 19ч. и направих млякото днес сутринта около 10ч. От 200гр. орехови ядки получих 700мл. мляко. На вид ми хареса, на вкус ми се стори приятно, така че смело се заех с гофретите...

Рецептата:
1/2 ч.ч. пшенично брашно
1/2 ч.ч. царевично брашно
1 ч.л. бакпулвер
1 ч.л. захар
1 - 2 щипки сол
2 с.л. олио
1 ч.ч. мляко от орехови ядки


   Използвах чаша с вместимост 240мл. и от това количество продукти ми излязоха 5 гофрети.
   Е, няма да си кривя душата, вкусът им е доста различен, но по нищо не отстъпва на оригиналната рецепта, или на която и да е друга рецепта с яйца и млечни продукти.
  
   А с домашно сладко от горски плодове, бяха направо прелест!



   Отчитам успешна първа част на днешния експеримент и изчезвам да забъркам нещо с останалото мляко.
To be continued...


Няма коментари:

Публикуване на коментар