неделя, 2 декември 2012 г.

Канелени сърца






 Днес с моя съпруг празнуваме дървена сватба. Пет години кога минаха, така и не разбрах, да не говорим, че още ми е странно как някой ме търпи два пъти по толкова. Ех, стоик излезе този мой съпруг, и инат, или пък просто много ме обича ;)
Днес няма да се впускам в лирични отклонения, само ще ви споделя две неща:
1. Ако някой някога поиска от мен да посоча най - добрия човек, когото познавам, без колебание ще посоча съпруга си. С толкова хора ме срещна живота и в личен, и в професионален план, толкова приятелства намерих и още толкова изгубих, но до ден днешен по-добър, искрен, състрадателен, човечен човек от съпруга ми така и не съм познавала. И му благодаря, че е мой!
2. Пожелавам на всички, най-искрено и от цялото си сърце, да изживеят такава голяма любов, каквато изживях аз преди почти 10 години. Тя не беше лесна, не беше и винаги сладка, беше драматична, страстна, всепоглъщаща, болезнена. Беше белязана от битки, спъвана от тайни, подслаждана от победи. Но и тогава, както и към днешна дата, когато е малко поовехтяла, малко поуспокоена, малко предвидима, тя си остава Голямата Любов. Безкрайна и истинска - любов, която всеки човек трябва да изживее, да преболедува, да ѝ се посвети.
Край, спирам излиянията на романтичната си душа и казвам "Да си дойдем на думата". С какво да отбележа днешния празник, освен с нещо сладко и захаросано, разбира се във форма на сърце. То, Св.Валентин така и не празнуваме, отдаваме предпочитанията си на Трифон /хахахах/, поне днес да асоциирам деня си с розов чиклит роман на нощното шкафче.
 
Днешната рецепта съм приготвяла безброй пъти. Открих я в книгата на София Смолнишка "Сладкарско изкуство". Сполучлива рецепта за хрупкави бисквитки, но сред продуктите се мъдрят и масло, и мляко. Обещах, че ще показвам само постни рецепти до Коледа, така че отново предизвиках себе си.
 
 
Продуктите:
300гр. брашно
100гр. пудра захар
1/2 ч.ч. ситно смлени орехови ядки
1-2 с.л. кафява захар за смилането на орехите
1 ч.л. канела
130 гр. фъстъчено масло
6-8 с.л. портокалов сок, вода или кокосово мляко / аз в случая използвах портокалов сок/ 
2-3 капки есенция "Ром"
щипка настъргана портокалова кора
 
Фъстъченото масло се поставя във фризер за около час. Смесват се брашното, пудрата захар, канелата и портокаловата кора. Добавя се маслото, нарязано или накъсано на малки парченца и сместа се трие между пръстите, докато се образуват трохи. Постепенно се добавят ореховите ядки, есенцията и сока до получаването на меко тесто, което не лепне. Количеството сок е ориентировъчно. В рецептата са посочени 6 с.л., но на мен винаги са ми необходими поне 8. Тестото се опакова във фолио и се прибира в хладилник за около половин час.
 
Фурната се загрява на 200 градуса. Тестото се разточва, изрязват се сладки, които се пекат върху хартия около 10-12 минути, или до леко зачервяване на ръбчетата. Излязоха ми около 60 сърчица.
 
Глазура:
1 ч.ч. пресята пудра захар
1-2 с.л. вода или портокалов сок
есенция по избор
 
Продуктите за глазурата се разбъркват енергично до постигане на гладка и лъскава глазура. Количеството на течността се регулира в зависимост от желаната гъстота. Може да се оцвети с хранителни бои.  В този случай, на мен ми се получи малко по-течна глазура, отколкото планирах да бъде.
Изстиналите сладки се украсяват с глазурата. Аз добавих ядливи люспички за цвят и разкош, а част от сладките поръсих със смлени орехи.
 
 
 
 
Това е днешното ми постно предложение. Пожелавам ви прекрасна неделя и отивам да празнувам :) Наздраве!


Няма коментари:

Публикуване на коментар